Cum sa petreci Sarbatorile Pascale corect din punct de vedere alimentar?
Stim prea bine ca de Paste si de Craciun, ne strangem impreuna cu familia in jurul mesei, pentru a ne rasfata cu cele mai savuroase preparate, simtind totodata gustul copilariei, ceea ce aduce un strop de nostalgie in sufletele noastre.

Drob, cozonac, oua, friptura de miel, pasca, stufat,  sunt preparate ce nu au lipsit niciodata de pe masa mamei mele, iar anul acesta nu va fi o exceptie, doar ca putem sa ne bucuram de gustul fiecarui preparat cu putina ordine in program.

Cateva idei pentru a trece cu bine peste aceste zile:

  • Pentru micul dejun al primei zi de Paste, incepeti cu un pahar mare cu apa si sucul de la o jumatate de lamaie; aceasta are efect racoritor, puternic alcalinizant, remineralizant.
  • Nu ar fi corect sa ma apuc acum sa spun sa consumati un smoothie dar doua oua fierte si o felie de drob impreuna cu o salata verde, rosii si castraveti sunt de ajuns pentru prima parte a zilei;
  • Alegeti o garnitura corecta pentru friptura de miel sau curcan, de preferat o salata verde cu ridichi, sau rucola, broccoli sote, fasole verde, varza de bruxelle, sparanghel;
  • Intre mese alegeti sa mancati ananas proaspat, acesta contine bromelaina, o enzima care descompune proteinele ajutand astfel la digestie; fiind desertul ideal dupa orice mancare grea cu carne;
  • Faceti miscare, o plimbare in aer liber;
  • Nu combinati carbohidrati la aceeasi masa cu proteinele (puteti lasa o felie de cozonac pentru a doua zi langa cafea)
  • Evitati sucurile de orice fel;
  • Completeaza fiecare masa de proteine cu salata de cruditati, salate verzi;
  • Nu uita sa te hidratezi pe tot parcursul zilei, bea cat mai multa apa, apa cu lamaie si ghimbir;
  • Renunta la orice fel de tort sau alt desert in favoarea unei bucati de ciocolata neagra, daca e facuta in casa cu atat mai bine, pana la urma pofta este pentru mancarurile gatite si nu pentru tonele de zahar, nu?  Reteta de ciocolata raw aici;
  • Consuma ceai verde;
  • Unul din secretele longevitatii la japonezi zice “ Ridicati-va de la masa inainte de a termina

Cu atat mai mult cu cat carnea de miel si in general preparatele pentru Paste sunt mai grase, totodata si mai greu de digerat, este de preferat sa avem niste reguli alimentare pentru a evita orice disconfort.

Va propun si o lista cu cateva ingrediente care sa nu va lipseasca de la masa de Paste:

  • Broccoli
  • Salata verde
  • Leurda
  • Rucola
  • Ridichi
  • Castraveti
  • Patrunjel
  • Ananas
  • Rodie
  • Lamai
  • Ghimbir

Ce e bine de stiut?

Combinatiile din frunze verzi sunt cea mai buna sursa de minerale alcaline si de clorofila. Atunci cand aveti o masa bogata in proteine animale, in corp se dezvolta un mediu acid, iar pentru neutralizarea acestuia cele mai bune alimente sunt legumele verzi si fructele (mere, fructe de padure, avocado, nuca de cocos, grapefruit, lamai, ananas, pepene rosu ).

Este foarte important de retinut faptul ca aciditatea este principala cauza a alergiilor si bolilor moderne.

Va doresc Sarbatori cu bine, sanatoase, fara excese alimentare care cu siguranta nu va vor da batai de cap daca tineti cont de micile trucuri!