run with your heartCine ma cunoaste bine stie ca sportul a fost una din preocuparile mele de prin copilarie. Nu cred sa fi spus ” Nu” la vreo activitate sportiva pe care o puteam desfasura la vremea aceea in orasul in care locuiam.

Am fost si balerina cu tu-tu :), grea perioada, solicitanta dar cu aspect angelic, am jucat volei, tenis de camp si tenis de masa, iar cand eram la liceu a fost prima oara cand am dat buzna intr-o sala de forta.

Ca un mic detaliu, sala in care mergeam era singura de acest gen din Ramnicu Sarat, proaspat deschisa, iar noi , astea mai infipte si mai dornice de a ne ”contura” eram vreo 2 in tot orasul. Si uite asa ma duceam ca o floare trageam de toate aparatele pe principiul fa azi si pentru maine, pentru ca nu era picior de antrenor care sa te invete cu ce se mananca mersul la sala.

Ca un Sfat: Solicitati ajutorul unui antrenor la inceput si daca va permiteti, luati-va unul personal! Este foarte important sa lucrezi CORECT!

Dupa cateva luni, m-am ales cu un biceps de invidiat dar deloc pe gustul meu, biceps pe care il am la purtator si in ziua de azi, dar a fost un motiv sa renunt la sala de teama de a nu ma dubla!

Pentru efectele vizibile din perioada aceea am fost admirata anul trecut de catre o buna prietena care imi explica foarte serios cat de mult isi doresc gagicile din ziua de azi sa aibe asa bijuterie.

Am zis atunci saru mana, sa fie primit!

I-am mai dat cu sala si cu ceva antrenamente la moda undeva acum vreo 2 ani, iar pentru perioada aceea frumoasa si de intensitate crescuta, trebuie sa ii mentionez pe Radu si Ina de la sportaholic, buna mea prietena care mi-a impartasit multe secrete si care ma motiva sa imi depasesc limitele cu fiecare zi petrecuta in sala.

Hiit si Tabata  sunt nume ce le visam noaptea, de cele mai multe ori avand cosmaruri, dar pe care le iubeam si ajunsesera sa imi fie dragi.

Dar in viata nu le poti avea pe toate, ca asa e in viata, nu e drept stiu, dar cu cine te poti certa pentru asta? Nu ai cu cine, asa ca iti ramane sa gasesti alternative care sa te faca la fel de fericit.

Hiit, tabata sau antrenamentul cu greutati nu mai sunt parte din viata mea, insa le recomand tuturor celor ce practica doar schimabarea canalului la tv si nu numai!

Si uite asa m-am apucat eu de alergat 🙂

1,8/ 2,5/ 3,7/ 4,2/ 4,5 , nu sunt fractii ca nu ma pricep la matematica, sunt niste km conform aplicatiei care ma insoteste seara sau dimineata devreme.

Beneficii are cat cuprinde si sunt tone de articole pe fratele Goagal despre el, iar daca beneficiile pentru sanatate nu sunt de ajuns, gandeste-te ca este cam singurul sport pentru care nu iti trebuie un salariu ca sa il poti practica. Te echipezi frumusel, iti arunci o pereche de casti in urechi si o rupi la fuga unde te simti tu mai in siguranta.

Am fost intrebata de ce trag asa de mine, de ce sa alerg mult? Dupa aceea m-am intrebat si eu daca alerg mult si daca trag de mine 🙂 . Nop, nu trag, vreau sa pot mai mult, adica treaba asta este atat de misto incat trebuie sa vrei din ce in ce mai mult de la tine, iar daca mai mult nu se poate ramai constant, este la fel de bine.

Zic cercetatorii astia mai destepti pe care ii citim si noi, urmatoarele: 

  • Alergatul te face mai fericit! Au dreptate, am testat si nu vorbesc prostii, este dovedit ca dupa fiecare antrenament esti mai fericit.
  • Alergatul previne bolile de inima, acesta ajutand la mentinerea tensiunii arteriale.
  • Previne anumite tipuri de cancer, alergatul furnizand oxigen in toate partile corpului, proces care se realizeaza mult mai bine in timpul antrenamentului cardio.
  • Inbunatateste sistemul digestiv.
  • Ajuta la arderea grasimilor si totodata la scaderea in greutate.
  • Intareste sistemul imunitar.
  • Controleaza si previne diabetul
  • Ajuta la eliberarea de endorfine, numite si moleculele fericirii
  • Lupta impotriva stresului si ajuta la o atitudine optimista
  • Intareste articulatiile si oasele

De ajuns?

Eu zic ca sunt destule motive pentru a alerga macar 15 minute in fiecare zi cu promisiunea ca intr-un interval de timp rezonabil si de bun simt sa ajungi la 30 minute alergat lejer.

Cum faci sa nu renunti?

  1. Instaleaza-ti neaparat o aplicatie pe telefon cu ajutorul careia sa te monitorizezi si daca nu depasesti ziua de ieri sau ultimul antrenament, nu uita sa ramai constant, CONTEAZA!
  2. Povesteste-le prietenilor despre cat de incantat esti ca ti-ai facut un program sportiv pe care il respecti si care te face sa te simti excelent.
  3. Provoaca-i si pe altii sa alerge impreuna cu tine! Daca vreodata simti ca renunti sau nu poti, va fi intotdeauna cineva care te va motiva.
  4. Neaparat, dar neaparat asculta muzica antrenanta in casti, sau ma rog daca preferi sunetul pasarelelor da-i bataie si fara muzica, la mine nu functioneaza decat cel mult 1 km.
  5. Impartaseste noile recorduri pe retelele de socializare, nu, nu e deloc o lauda, dar primind laude vei continua cu si mai mult entuziasm 🙂 si vei antrena alti oameni
  6. Alearga pentru tine, pentru ca te iubesti !
  7. Testeaza-ti limitele. Daaa, credeam ca am niste limite, dar viata m-a invatat sa mi le depasesc, la fel e si in sport, da-i bice ca poti, doar tu iti poti seta organismul.
  8. Fixeaza-ti un target!

Toate aceste aspecte se potrivesc cu o respiratie corespunzatoare:

  • respira profund
  • controleaza-ti ritmul respiratiei. Daca esti la inceput si simti ca ramai fara aer, este mai bine sa faci o plimbare pana reusesti sa te relaxezi
  • in mod normal in timpul alergarii se inspira pe nas si se expira pe gura

Eu mi-am fixat un target de 5 km pe care l-am atins din aproape in aproape, am adaugat in fiecare zi 200 m in plus. Dar este foarte important sa te simti odihnit atunci cand incepi un antrenament intens, daca simti ca esti epuizat sau ai exagerat, este mai bine sa te odihnesti.

Nu alerg in fiecare zi, am ales zilele de luni si marti, miercuri pauza, apoi joi si vineri , urmate de sambata si duminica in repaus. Asta depinde de cum isi organizeaza fiecare programul.

Prefer ca atunci cand alerg sa fiu in forma, nu plusez daca nu ma simt capabila. Prefer sa mai alerg si maine decat sa zac o saptamana.

Este foarte important sa va gasiti momentul din zi care va ajuta sa iesiti la alergat. Eu prefer dimineata, undeva la ora 7:00. In general daca alerg seara foarte tarziu, nu reusesc sa ma odihnesc cum ar trebui, acelasi lucru il pateam si cand mergeam la sala.

In cele 30 minute de sport, alternez alergatul usor, cu mers alert si 1-2 ture de viteza, apoi finalizez cu un mers in ritm normal.

In doua vorbe, alergatul mi-a redat tonusul, ma simt in forma si mai relaxata!

Nu alerg pentru a slabi, sau pentru a participa la vreun maraton. Alerg atat cat pot, in ritmul personal, fara a face exces.

Stai calma si fa jogging :))

Fa-o pentru tine, pentru ca te iubesti!