pilates

Prin 2013 mă antrenam cu Ina și descoperisem doua tipuri de antrenamente senzaționale, HIIT și Tabata, lucram cu greutăți și lucram intens, având grijă să țin pasul cu nebuna antrenoarea.

Aveam un abonament primit de la birou și mergeam de cele mai multe ori în gașcă mare, erau însă fetele care nu aveau rezistență și preferau clasele de yoga/pilates sau pur și simplu un mers alert pe bandă.

Primul lucru pe care îl făceam dimineața când ne întâlneam era să descriem cât mai elaborat febra musculară, cu toate durerile ei, după HIIT aveai ce povesti, iar programul normal de muncă îl reluam destul de greu. Cum să zic, înțelegeam perfect fetele cu care vorbeam aceeași limbă și îmi era foarte greu să fiu empatică cu cele care se lamentau după pilates…

Îmi imaginam pilates-ul o întâlnire de gagici, în care te întinzi pe o saltea, respiri de 3 ori, te chinui 5 minute să te întorci de pe o parte pe alta, mai faci două mișcări de bazin și ora s-a încheiat, după care a doua zi te simți epuizată de febră musculară. Hai pe bune, adică spune-i asta unui om care nu a fost niciodată la sală, dar nu mie… 

Eee, iată-mă după primele mele clase de pilates cum pot declara că este antrenamentul meu de suflet, perfect atât pentru corp cât și pentru minte.

Cum am putut să mă vait după prima mea oră, nu vreți să știți, mi-am activat mușchi care nici nu stiam că există, dar abia așteptam următoarea oră!

Așa am întâlnit-o pe Cristina (la scurt timp după ce mi-am activat abonamentul la World Class), un antrenor dedicat și pasionat, care știe să explice fiecare mișcare pe care urmează să o faci astfel încât este greu să greșești, cu atât mai mult cu cât Cristina are grijă să te corecteze.

Pentru a înțelege mai bine despre ce este vorba în pilates, am invitat-o pe Cristina la un mic interviu.

Enjoy

Cristina, ne poți detalia ce înseamnă mai exact antrenamentul de tip pilates?

Cristina Stark: Pilates-ul a aparut ca gimnastică de reabilitare dar a fost adaptată pentru a spori forța și flexibilitatea prin exerciții de întindere, stabilizare și tonifiere.

Exercițiile sunt făcute într-o anumită ordine, unul dupa celălalt, necesitând multă precizie și control. Implică mișcări precise și tehnici speciale de respirație.

Pe parcursul exercițiilor este important să conștientizezi fiecare vertebră, poziția capului, a umerilor, a pelvisului, a membrelor și a extremităților.
Dacă dorești să-ți întărești musculatura abdominală și pelvisul iar în același timp dorești să obții o postură mai bună, clasele de pilates reprezintă un punct de plecare.

Există pilates pentru începatori și avansați? Sau este un antrenament clasic ce poate fi practicat cu ușurință chiar și de o persoană care nu a mai interacționat cu sportul?

Cristina Stark: Pilates-ul este o clasă pentru toate categoriile de oameni, solicitantă muscular și cu un nivel de concentrare ridicat.

În cluburile World Class nu avem diferențierea claselor pentru începători sau avansați dar pe masură ce grupul format avansează poți trece dintr-o formă ușoară a exercițiilor într-una intermediară și apoi avansată.

Ce ar trebui să știe o persoană care merge pentru prima dată la o clasă de pilates? Este pentru oricine sau există și contraindicații.

Cristina Stark: O clasă de pilates  îți va lucra întreg corpul punând accent pe musculatura abdominală,  întărește de asemenea musculatura spatelui, lucrează partea anterioară și posterioară a coapsei și fesierul.

Este o clasă în care te vei mișca mult, existând o fluiditate între un exercițiu și celălalt.
Ideal ar fi pentru persoanele cu probleme de sănătate să existe acceptul medicului. Exercițiile pot fi adaptate pentru a fi executate de fiecare în mod corect și în concordanță cu problemele fiecăruia.

Este nevoie de un echipament special?

Cristina Stark: Ideal ar fi să purtăm un echipament care să contureze linia corpului pentru a se putea observa forma adecvată și alinierea fiecărei părți a corpului.
Se va lucra cu tălpile goale pentru a urmări cu ușurință aliniamentul picioarelor, pentru ați îmbunătăți echilibrul și deoarece în talpă se află foarte mulți receptori.

Cât de importantă este alimentația înainte și după antrenament?

Cristina Stark: Sportul în general și pilates-ul în particular necesită o alimentație sănătoasă, un stil de viață ordonat, odihnă, hidratare corespunzătoare și multă ambiție.
Ideal ar fi să se mănânce cu 2 ore înainte de antrenament și la 1 oră după, alimente din categoria proteinelor (pentru a ne menține masa musculară), carbohidrați și grăsimi (deoarece ne furnizează energie).
O alimentație corespunzătoare ne ajută să avem un randament bun iar rezultatele nu vor întârzia să apară.
Eu îi mulțumesc Cristinei pentru timpul acordat, iar voi dacă aveți întrebări nu ezitați să le lăsați în rubrica ”comentarii” și nu uitați că orice formă de mișcare este un beneficiu adus sănătății!
„Pilates is the complete coordination of MIND, BODY and SPIRIT” Joseph Pilates

Related Post

Cel mai nou club World Class isi deschide portile din 23 ianuarie! Cel mai nou club World Class își deschide porțile din 23 ianuarie!Iarna asta, ai la dispoziție un nou centru wellness, perfect pentru antrenamentele tale: World Class Park Lake – clubul din ...