
Întrerupem puțin postările despre rețete ca să ne asigurăm că mai avem bani pentru ingrediente.
CUM AM DESCOPERIT CĂ AVEAM CONTUL FRAUDAT?
În aceste vremuri în care suntem tot mai atenți la banii din cont, se pare că nu eram singurii preocupați de contul nostru.
Scriu acest articol pentru a vă invita în primul rând să vă verificați conturile bancare. Toate! În special cele pentru care nu aveți internet banking.
Ne-au fost fraudate două conturi. Unul pentru care aveam internet bankig și asta ne-a ajutat să descoperim în timp util că ne-au plecat niște bani pentru care nu ne-am dat acordul.
Suma cea mai mare a dispărut de pe un cont pentru care nu aveam internet bankig, iar interogarea o făceam când și când prin intermediul robotului.
În urmă cu trei săptămâni, laptopul Domnului B a fost virusat complet, iar după verificările făcute zilele trecute, tot de atunci au început să dispară și bani din cont.
Am descoperit asta sâmbătă seara, adică acum 2 zile.
Mă întreabă omul ce plată am făcut de 500 lei la ora 9:30 dimineața. Evident că doar eu puteam face plăți de la prima oră :-)) (asta ca să facem haz de necaz)
Analizăm, verificăm, dar realizăm că nu am autorizat nicio plată. Era vorba de două plăți prin PayPal, ambele cu sumă fixă de 256 ron.
După verificare contului de pay pal am descoperit că erau afectate două conturi. Frauda de pe al doilea cont era mai mare.
Pe vremuri, în tinerețe, sâmbăta în miezul nopții eram pe distracție. Și acum tot un fel de distracție a fost. Am ascultat super muzică aproximativ jumătate de oră până când apelul nostru (acela foarte IMPORTANT după cum bine zice robotul) a fost preluat de către un operator.
Cardul a fost blocat imediat, urmând să emită altul care va veni direct prin curier fără a fi nevoie să mergem la bancă. (context COVID)
Pentru recuperarea banilor se completează niște declarații.
Două pentru bancă prin care trebuie declarat că nu au fost aprobate plățile, iar o alta la poliție. Plângerea penală este esențială pentru a putea demara recuperarea banilor.
Ce vreau să vă spun este că, dat fiind contextul de COVID, ambele declarații se pot completa online având astfel posibilitatea de a demara cât mai repede operațiunea de recuperare a banilor.
Politicile sunt diferite de la o bancă la alta.
Primul pas, în caz de fraudare a contului, este să suni la bancă.
Banca te va informa excat care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi.
Nu știm exact dacă vom reuși să recuperăm banii, dar am făcut toate demersurile necesare în acest sens.
Nu îmi dau seama dacă are legătură cu faptul că în această perioadă tot mai multă lume face plăți online, iar asta poate fi o sursă bună pentru tot mai multe fraude, dar cert este că se poate întâmpla foarte ușor, iar atunci când se întâmplă ai mari șanse să nu remarci dacă nu acorzi atenția cuvenită interogării contului.
Nu am primit niciun fel de informare ca atunci când autorizăm plățile. Nici email, nici sms.
Sumele nu sunt mari, tocmai pentru a nu vă da seama.
Retrag aceeși sumă la diferență de 2-3 zile. În cazul nostru pe unul dintre carduri au fost retrase două sume identice la diferență de 10 minute.
HAZ DE NECAZ
După ce ne-am liniștit pentru că am blocat posibilitatea infractorilor de a mai frauda, stăteam și mă gândeam, se mai întâmplă să am și astfel de momente.
Mă gândeam cât noroc să am eu să nu fie vorba de contul/ cardul personal?! Acum sincer, dacă ar fi fost contul meu sigur ar fi zis că sigur, dar sigur am dat eu click pe ceva aiurea, sigur am făcut ceva! IMPOSIBIL să plece banii așa de capul lor!
Dar dacă a fost contul lui, hhmm, un inginer să pățească așa ceva?? El acoperit de toate softurile posibile și imposibile. El care e mereu atent. Nu are cum… Nici nu îmi dau seama ce l-a durut mai rău. Faptul că au dispărut banii sau că i s-a întâmplat tocmai lui. Ups.
Acesta se numește HAZ DE NECAZ 🙂
Cu siguranță vom verifica mai des conturile, ceea ce vă recomand și vouă!
Stați acasă!
Stați în siguranță, mai ales când navigați pe internet.
Cu drag,
D
Mulțumesc mult pentru informații!
Verific!
Sa fie cu folos, de aceea am scris…
Nu stiu la ce banca aveti conturile care au fost fraudate, dar noi am patit o chestiune similara, cam anul trecut pe vremea asta. Mai exact, in decursul unei nopti, au fost retrasi aproximativ 4500 lei prin 10 tranzactii distincte de pe un cont de ING al sotului. La fel nu am primit nicio solicitare de confirmare, nimic. Am aflat si de ce. Nu toate site-urile sunt inrolate cu 3D Secure, astfel inca sa fie nevoie de confirmarea in 2 pasi a platii. Long story short, am sunat la ING si dupa un proces de identificare, au blocat cardul. In 2 zile a fost gata noul card. Nu a fost nevoie sa facem nicio plangere penala. Pe baza sesizarii si a modului de operare verificat de banca, fara nicio legatura cu utilizarea normala a cardului de catre noi, in cateva zile, nu mai stiu cate, dar nu mai mult de 10 (desi ni se comunicase ca poate dura pana la 30 zile iar noi tocmai urma sa plecam intr-un city break – ce vremuri…) ni s-au returnat banii in cont. Asa ca, don’t worry, banii se intorc dar sunt necesare proceduri mai simple sau mai complicate in functie de banca.
Hello! Da, de aceea spuneam si eu ca difera de la o banca la alta. La BCR nu merge facuta petitia fara o plangere inregistrata la politie. La noi problema a fost contul de pay pal. Contul de pay pal a fost spart si de acolo efectuate tranzactiile. Din ce am citit dureaza aproximativ 45 de zile pentru returnarea banilor, iar o astfel de sesizare o poti face in termen de 13 luni. Ideea este ca indiferent cat de repede se reupereaza este crunta situatia. Ma gandesc doar la conturile care pot fi fraudate, lasate goale, iar omul sa nu mai aiba nicio alta sursa de venit. La Garanti e alta procedura de exemplu, banii vor fi recuperati mai repede. Ehh, de acum vor verifica fiecare leut :))