Corect ar fi să încep prin a vă reaminti despre povestea permisului meu de conducere. Am scris aici un articol despre ce nu am învățat în școala de soferi, iar deși articolul a fost un mix între amuzament și ceva sfaturi importante, acum voi veni în completare și îmi doresc din suflet ca aceste rânduri să vă deschidă ochii mai bine. Atât celor ce sunt șoferi, cât și celor ce sunt pasageri, dar pot oferi informații prețioase șoferilor.
Când am avut rima lecție de condus i-am spus instructorului următoarele:
”Sunt mamă în primul rând, iar ceea ce îmi doresc cel mai mult este să fiu un șofer bun care nu pune în pericol viața pasagerilor și nici pe a celorlalți participanți la trafic! Vreau ca atunci când voi termina școala să fiu pregătită să ies în trafic cu copilul în mașină” PUNCT!
În toată școala de șoferi cred că am fost stresată de către instructor cu toate mărunțișurile și nu numai! Mărunțișuri mi le imaginam eu 🙂 M-a trecut prin multe variante de condus. M-a învățat cum să fiu atenta la tot ceea ce ma înconjoară, la ceilalți șoferi.
M-a stresat la maxim să iau aminte că nu mă interesează claxoanele celorlalți. Focusul meu să fie pe ceea ce am eu de făcut și atât.
Să privesc mult în depărtare pentru a nu fi luată prin surprindere.
Să mă asigur de mai multe ori și nu doar 1 dată!
Sunt o parte din lucrurile pe care punea accent la fiecare lecție.
Nu am fost genul de elev pus să conducă cu 20 la oră și atât! Mi-a explicat că mașina are mai multe viteze pe care va trebui să le folosesc. În timp ce stresul meu era că nu voi parca perfect la examen, el avea o vorbă ”Nu te pică nimeni pentur o parcare greșită, dar te pică dacă nu dai prioritate, dacă nu respecți semnele de circulație, dacă nu știi legislația…” Foarte adevărat.
Ei bine, după 10 luni de condus (aproape în fiecare zi) ba chiar în ziua în care am făcut 10 luni de când am promovat examenul auto, am fost la unul dintre cele mai importante cursuri făcute în toată viața.
Am fost la ATA – ACADEMIA TITI AUR, un loc prin care ar fi indicat să treacă cât mai mulți șoferi, mai ales după terminarea școlii de șoferi! Despre Academie veți putea citi mai multe informații la finalul articolului, acum vreau să vă rețin atenția asupra unor aspecte importante, iar la final sunt sigură că o parte dintre cititori veți trece direct pe la ATA pentru a face cursul.
GHIDUL PĂRINTELUI RESPONSABIL LA VOLAN
Nu e nimic mai important decât siguranța atunci când vorbim de trafic!
Ghidul părintelui responsabil la volan m-a zguduit de-a dreptul și am să încep prin a vă prezenta primele date oferite în cadrul cursului. Statistici care nu arată tocmai bine și care trebuie să tragă un semnal de alarmă pentru toți șoferii!
Poate TU nu ai un copil în mașină, dar EU am și este ceea ce iubesc mai mult pe lume!
Ce spun statisticile?
Dacă în UK raportarea la 1 milion de locuitori sub 18 ani a avut 4 decese în rândul copiilor în anul 2014-2016, iar media în UE a fost de 9 copii morți, ei bine în ROMÂNIA vorbim de 27 de copii morți în accidente de mașină, iar asta spune tot!
- În România, în anul 2018, au fost raportate 1867 de decese cauzate de accidente rutiere, adică 5 decese pe zi.
- La nivel internațional, 8 copii nenăscuți mor în accidente de mașină.
- În Europa, în ultimii 10 ani, peste 8.100 de copii au murit în accidente rutiere.
- Copiii care nu călătoresc în dispozitive speciale sunt de 7 ori mai expuși riscului de a fi vătămați în accidente rutiere.
- La o viteză de 64 km/oră, corpul unui pasager din mașină cântărește la impact de 9 ori propria greutate, ceea ce duce la spargerea organelor și, implict, la hemoragie internă. Impactul unui copil cu parbrizul în caz de accident este echivalent cu căderea de la etajul 3 al unei clădiri.
Știu că nu este ușor să citești aceste rânduri, nu a fost nici pentru mine, nu a fost ușor nici să urmărim clipuri de conștientizare, dar cel puțin cei ce am plecat din sala de curs am devenit de două ori mai atenți și mai prudenți în trafic!
VIAȚA CHIAR ARE PRIORITATE!
Cursul Ghidul Părintelui Responsabil la Volan are ca scop conștientizarea că viața copiilor este în mâna părinților când sunt cu toții în trafic și că orice abatere de la regulile de siguranță le poate pune viața în pericol.
Trainerii ATA își propun să îi ajute pe participanți să își îmbunătățească abilitățile de condus defensiv și tehnicile de protejare a copiilor în timpul deplasării. Obiectivul este să reducă numărul de accidente în care conducătorul auto ar putea fi implicat, indiferent de culpă. Pentru Academia Titi Aur, un părinte prezent la curs înseamnă un copil salvat, iar pentru fiecare copil salvat ATA va planta un copac pentru a susține viața pentru viață.
Ce am mai aflat la curs?
- Nu știam de exemplu că un airbag este garantat doar 10 ani! 10 ani! ATÂT! Sunt convinsă că am tresărit cu toții și când am aflat această informație. A se nota că doar 10 ani este garantat!
- În cazul unui impact, pasagerii fără centuri pot să devină periculoși pentru cei cu centuri deoarece corpul lor ajunge să cântărească, din cauza forțelor care intervin, și 700 kg, iar ei vor fi proiectați către pasagerii cu centuri.
- În cazul unui impact oricât de minor ar fi el, scaunul de mașină nu mai este garantat, de aceea cumpărarea în regim second hand nu este o alegere safe, în plus plasticul din care este realizat scaunul se dereriorează în timp prin expunerea la temperaturi extreme fiind afectată calitatea scaunului, de aceea termenul de valabilitate este situat între 4 și 5 ani.
- Dacă mașina a fost implicată într-un accident minor, fie și o tamponare, atunci cânc se completează polița de asigurare nu uita să bifezi și schimbarea scaunului de copil, așa cum spuneam mai sus el nu mai este garantat!
- Este recomandat ca ușa mașinii să fie deschisă cu mână opusă, ceea ce iți oferă o mai bună vizibilitate.
- Oprirea în coloană se face la o distanță suficientă față de mașina din față, astfel încât să poți vedea bucată de asfalt și roțile din spate, iar în cazul în care din spate vine o mașină cu viteză puternică să ai loc să ieși din coloană.
- În timpul deplasării, distanța față de mașina din față trebuie să fie de 2 secunde pe timp frumos și de 4 secunde pe vrme ploioasă
- Anvelopele nou schimbate ating performanța maximă după aproximativ 300 de kilometri.
- există adaptoare de centură de siguranță pentru sarcină! Astfel încât parte aia cu gravidele sunt scutite de purtarea centurii de siguranță poate ieși din discuție.
- În ultimii 4 ani telefonul mobil e cauza principala de deces, în lume!
Desigur, au fost mult mai multe informații, sunt informații pe care le-am procesat foarte repede și le-am implementat chiar de când m-am urcat în mașină să mă întorc acasă de la curs.
Ca de la părinte la părinte, de la mamă la mamă recomand cursul cu toată inima și este pentru prima oară când spun asta cu toată gura!
Prețul cursului este 550 lei cu TVA inclus. Dacă la înscriere menționați codul danielaniculi10ATA, aveți 10% reducere.
Detalii curs- ACADEMIA TITI AUR
Ține minte următoarele:
- Copiii care nu sunt protejați cu echipament de siguranță sunt de 7 ori mai expuși riscului de a fi răniți în accidentele rutiere
- 83% scapă nevătămați din accidente rutiere datorită scaunelor speciale
- În Europa 2 copii mor și 30 sunt răniți în fiecare zi în accidente rutiere.
- În ultimii 10 ani, peste 8.100 de copii au murit în accidente rutiere
- În România, după promulgarea legii ovbligativității utilizării scaunului pentru copii, s-a înregistrat o scădere de la 145 de copii morți în 2006 la 82 în 2012!
Sunt convins că niciun părinte nu îi dorește răul copilului său, problema este că nu conștientizează riscul la care își expun copiii atunci când circulă cu mașina. Trebuie să înțelegem că mașina este o armă și cel mai important lucru este să învățăm să o controlăm pentru a evita să ajungem în situații de limită. (Titi Aur, pilotul care a câștigat 49 de raliuri și a obținut opt titluri de campion al României)
Despre Academia Titi Aur
Academia Titi Aur a luat naștere în urma activității lui Titi Aur în automobilismul sportiv, îmbinată cu pasiunea și plăcerea de a împărtăși și altora tainele artei de a conduce. Este cel mai complex autodrom din Europa de Est și are o suprafață de 12,5 hectare, pe care sunt amenajate 10 zone diferite ca suprafață, configurație șu utilitate. Aerodromul ATA nu este un circuit de mare viteză, ci unul pregătit pentru cei care vor să învețe să conducă defensiv. Echipa este formată din 30 de traineri, piloți și copiloți, activi sau retrași din campionatele de motorsport. Academia Titi Aur pune la dispoziția șoferilor interesați cursul de conducere defensivă pe 3 niveluri, curs de îndemânare, curs moto, curs de conducere în teren accidentat, dar și experiențe controlate de condus cu viteză.
Pentru că oricum acesta este un subiect despre care va trebui să mai scriu, este prea complex ca să fie integral într-un singur articol, vă mai las o fotografie care evidențiază poziția corectă la volan! În momentul în care poziționați mâna în partea de sus a volanului abia atunci aceasta este ușor întinsă, în rest mâinile sunt la 9:15.
Despre condus, condusul defensiv vom mai povesti mai ales că intentionez să merg și la modului de conducere defensivă! Avem nevoie de siguranță, asta este cert. Una dintre cele mai bune investiții făcute în noi, pentru noi și cei dragi.
Mda, se observă din privirea mea că nu eram prea în apele mele 😀
La pauză aveam parcă alt tonus, era liniștea dinintea furtunii, adică înainte de intrarea în camera cu simulatoare undeva am testat ce înseamnă să ieși dintr-o mașină răsturnată. La ATA există niște stimulatoare care au tot rol de conștientizare. Simulator de impact care se realizează la 15 Km/oră și un simulator de răsturnare din car eînveți cum să ieși dintr-o mașină răsturnată și cum să scoți și copilul din scaunul de mașina.
Da, e dur, emoționant, subiect sensibil, de aceea trebuie să ne educăm și să ieșim pe șosele punând siguranța în față!
Cu drag,
D
Lasă un răspuns